psychologia dla każdego
Header

Kilka sposobów na uniknięcie osteoporozy

Osteoporoza to schorzenie zaliczane do schorzeń reumatycznych, ponieważ również dotyczy ona tkanki łącznej. Poradnia reumatologiczna posiada zazwyczaj odpowiednie urządzenia również do diagnostyki tej choroby. Najlepiej jednak zastosować profilaktykę, by mieć całkowicie zdrowe kości. Jak to zrobić?

Wapń i nie tylko

Przez wiele lat mówiło się jedynie o roli wapnia w procesie budowy kości. Obecnie już wiadomo, że aby wapń był dobrze wchłaniany przez organizm nie wystarczy suplementacja tylko tego jednego składnika. Optymalnym rozwiązaniem w przypadku zagrożenia osteoporozą jest oczywiście wzbogacenie swojej diety w odpowiednie naturalne składniki bogate w wapń. Do tej grupy należy oczywiście nabiał, ale również ziarno sezamu. Warto pamiętać, że wapń również w takiej formie jest jedynie środkiem zapobiegawczym przeciwko osteoporozie i nie pomoże w przypadku schorzenia już postępującego. Oprócz wapnia konieczna jest zazwyczaj suplementacja witaminy D, której według badań naukowych większość osób ma o wiele za mało. Obecnie wiadomo też, że ani wapń, ani witamin D nie zostaną przyswojone przez organizm bez obecności witaminy K. W przypadku już stwierdzonej osteoporozy stosuje się dość wysokie dawki tej ostatniej witaminy, zwłaszcza w przypadku zdiagnozowania schorzenia u osób starszych. By zapobiec osteoporozie warto także zwracać uwagę na skład produktów gotowych. Temu schorzeniu sprzyjają związki fosforu, które znajdują się często między innymi w napojach gazowanych.

Zobacz: Reumatolog Gdańsk – Lifemedica. Prywatnie.

Ćwiczenia fizyczne

Aby kości nie traciły wapnia, konieczna jest aktywność fizyczna. Bez niej nawet odpowiednia dieta nie da pożądanego efektu. Jeśli ktoś nie może pozwolić sobie na codzienne ćwiczenia na siłowni lub w innym przeznaczonym do tego miejscu, wystarczy półgodzinny marsz. Ćwiczenia fizyczne zalecane są zarówno jako profilaktyka przeciwko osteoporozie, jak i środek wspomagający w przypadku zdiagnozowania tej choroby. Wśród przyczyn osteoporozy u kobiet wymienia się jednak uprawianie sportu wyczynowego. Zbyt duże obciążenia mogą osłabić kości, szczególnie wtedy gdy dana osoba nie dba o swoją dietę.

Zobacz portal o zdrowiu: zdrowykredens.net.pl

Rezygnacja z używek

Osteoporozie sprzyja również palenie papierosów i picie alkoholu, dlatego najlepiej wyeliminować je z pożywienia, jeśli dodatkowo choroba ta występowała wcześniej u członków najbliższej rodziny. Używki wpływają negatywnie na prawidłowe trawienie pokarmów, co może utrudnić wchłanianie potrzebnych składników. Specjaliści wskazują także, że papierosy zawierają wiele substancji toksycznych, które utrudniają efektywne odbudowywanie się organizmu.

Wizyta u lekarza

Poradnia Reumatologiczna Lifemedica GdańskWarto wybrać się na badanie gęstości tkanki kostnej w przypadku podejrzenia, że na przykład tryb życia mógł przyczynić się do jej osłabienia. Wdrożenie odpowiedniego leczenia, jakie wskaże reumatolog pomoże zapobiec poważnym złamaniom w przyszłości. Badanie tego typu polega zazwyczaj na prześwietleniu kości nadgarstka. W przypadku kobiet w okresie menopauzy udanie się do lekarza jest konieczne – ryzyko osteoporozy można zmniejszyć stosując hormonalną terapię zastępczą.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

2 komentarze

  • Lamuś says:

    Jak mnie to bawi. Pół życia palenia papierosów, picia alkoholu i innych swawoli, a potem wielkie zdziwienie, że trzeba u lekarza w kolejce czekać. Przecież to śmiech na sali. Albo się ma trochę w głowie i wie, że papierosy powodują osteoporozę, raka, brak odporności i Bóg wie co jeszcze, albo ma się siano w głowie i wszystko jest zadziwiające i nie wiadomo jak zaskakujące.

  • Bunio says:

    Pamiętajcie, że niektóre napoje skutecznie wypłukują wapń i inne mikroelementy z organizmu. Na pewno należy do nich cola, o czym rzadko się mówi. A przecież wszędzie piszą, że wapń wypłukuje kawa, która jest znacznie zdrowsza od napojów słodzonych. Potem zaczyna się osteoporoza, ale też ogólne osłabienie organizmu. A wystarczy po prostu pić prostą i najzdrowszą wodę i nie będzie takich problemów, albo zostaną znacząco ograniczone.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *